Hvordan er man den bedste gæst. Dos and don’ts

Fra værtindegaver til det elskværdig farvel, vil følgende dos og don’ts garantere du er den bedste gæst til festen.

  1. Svar til tiden.
    Manglende svar til tiden er en stor faux-pas, for ikke at nævne et enormt besvær for din vært når det kommer til planlægning af fest, mad og drikkevarer. Send dit svar så hurtigt som muligt – senest 2 uger efter modtagelsen af ​​invitationen og en uge før festen – selvom du ikke kan komme.
  2. Kom IKKE tomhændet.
    Leder du efter en sikker måde at være en god gæst? Bring noget ud over dig selv til festen. Du behøver ikke at spendere på den bedste gave nogensinde, men en flaske vin eller blomster er en sød og enkel gestus til at vise din tak.
  3. Klæd dig på for at imponere.
    Uanset om din vært ønsker at du skal dukke op i kostume eller i en designerkjole eller jakkesæt og slips, skal du følge en dresscode – selvom det betyder at forlade dit yndlingspar jeans. Hvis du er i tvivl, skal du klæde dig op snarere end ned, hvis en dresscode ikke er angivet. Stadig ikke sikker på hvad du skal bære? Afklar enhver forvirring på forhånd ved at give din vært et hurtigt opkald eller sende en simpel sms.
  4. Forvent ikke at du kan medbringe en gæst.
    Medmindre du har aftalt det med din vært forud for festen (eller invitationen giver dig lov), hold dig på den sikre side og kom solo. Dine værter har allerede forberedt og planlagt menuen til antallet af deltagere, og kommer du med en uventet gæst kan det lægge en belastning på forsyningerne. Hvis du ikke kan lide at spørge, prøv dette: Politisk tilbagekald på invitationen ved at sige noget som: “Min kusine er i byen i weekenden, og jeg vil ikke aflyse. Hav det sjovt! “Hvis din vært ikke har noget problem med at bringe et plus, svarer han eller hun sandsynligvis ved at give dig det ok.
  5. Ankom modigt sent.
    Kommer du lige til tiden, eller værre endnu, tidligt, er et nej-nej (medmindre du er blevet bedt om at medbringe forsyninger eller hjælpe med at klargøre). Last-minute fest klargøring er næsten uundgåeligt – tilføj ikke ekstra stress ved at ankomme lige på slaget. I stedet skal du komme 10 til 15 minutter efter den officielle start tid (medmindre det er en stor fest, i hvilket tilfælde det er okay at komme senere).
  6. Hæng ikke på din vært.
    Vær sikker på at hilse på din vært, når du først ankommer, men hold dig ikke fast i ham eller hende hele natten. I stedet gør en indsats for at snakke og blande dig med andre gæster – det tager trykket fra din vært og giver dig mulighed for at møde med nogle nye mennesker.
  7. Gør dit telefon lydløs.
    Lev i øjeblikket og husk, hvorfor du er der – for at nyde venners selskab, så skal du ikke tjekke Instagram på sofaen. Hvis du deltager i et afslappet åben-hus-stil fest, er det mere acceptabelt at snige et hurtigt kig på din telefon, men som regel skal du have den på lydløs og din telefon stuvet væk.
  8. Bliv IKKE teenage fuld.
    Hold det med klasse og drik moderat. Hvis du forventer at din aften involvere shots af Jagermeister, skal du rekruttere en chauffør før festen eller bede din vært om at konfiskere dine nøgler og planlægge at ringe efter en taxa.
  9. Tak din vært.
    Du behøver ikke at sige sayonara til hver gæst, der er til stede, men giv dine værter et godt farvel før du går hjem (de fodrede og underholdte dig hele aftenen). Det kan måske virke som den gamle skole, men du skal også sende et opfølgende digitalt takkekort, sms, mail eller telefonopkald inden for få dage efter festen.
  10. Bliv ikke for længe.
    Der er ingen hård og hurtig bestemmelse om hvornår du skal tage hjem, men medmindre det er en dans-hele-natten fest, skal du forlade festen, når værten begynder at droppe hints (tænk: rydning af retter, lægge drikkevarer væk, højlydt annoncerer “Wow, er den allerede 01:00 ?! “).

Om eventmakers.dk

Danmarks bedste eventleverandør matchingsrobot.

Kort om os

Efter mange år i eventbranchen, har vi oprettet denne side, for at gøre processen nemmere og langt mere overskuelig.

I stedet for at bruge mange timer på at søge på ukonkrete ting, kan man her nemt få overblik og kontakt til de relevante firmaer, der udbyder præcis det, som du har brug for til dit event. Hvad enten om det er et komplet event, med alt hvad der hører til, i en leverandør, til dele af et event, skulle man selv have lyst til at sammensætte sit drømme event.

Kontakt os her

Vores partnere og brugere

Vores mål er at skabe nemmere kontakt mellem udbydere og brugere.

Vi bestræber os på at finde de bedste og mest alsidige udbydere der kan alt til lige netop dit event. Vi samarbejder med både landsdækkende såvel som lokale udbydere, for at brugeren kan finde netop den udbyder der ønskes. Vores udbydere kan alt fra overnatning, komplet event, festlokaler til udlejning af diverse.

Vores brugere er alle der skal arrangere et event, om det så er fødselsdag, bryllup, firmafest, hyggelig komsammen eller anden festlig lejlighed.

Opret leverandør konto Skab dit event